Вгадаю чи не вгадаю?..

Якщо ви тільки починаєте готуватися до ЗНО з української, перш ніж приступити до повторення правил і виконання вправ, треба розібратися у самій структурі тесту ЗНО. Повірте, це допоможе вам набагато швидше виконати тест, а у деяких випадках підвищить можливість вгадати правильну відповідь, якщо ви не впевнені. Отже, давайте розбиратись у типах завдань ЗНО з української мови.

1. Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

 

Таких тестів – більшість, а ваше завдання при їх виконанні: не напартачити!!! Правильна відповідь завжди  тільки ОДНА,  навіть, якщо вам здається інакше – ставити два, три, чотири хрестики категорично заборонено!

ПЛАН ДІЙ 1

“Як робити завдання з вибором однієї правильної відповіді?”

1. Уважно прочитайте завдання. Підкресліть у ньому ключові слова

У нашому прикладі ключове слово – дзвінкі – вам треба знайти рядок з усіма дзвінкими приголосними.

2. Визначте для себе: що вам підходить і що протилежне цьому.

Наприклад, у завданні нам підходить лише рядок з усіма дзвінкими приголосними, протилежні дзвінким? Глухі. Отже, рядок, у якому є хоч один глухий – не підходить.

3. Згадайте правило, яке вам потрібно для виконання завдання.

Тут ми пригадуємо поділ приголосних на дзвінкі/глухі, їхню спарованість: б-п, д-т тощо, а також те, що дзвінкі звучать дзвінко, а глухі – приглушено.

4. Уважно читайте кожен варіант і визначайте, що вам не підходить, а що підходить. (Не лінуйтеся робити позначки! Що не підходить – викреслюйте, ставте хрестик тощо). Читайте завжди ВСІ ВАРІАНТИ ВІДПОВІДЕЙ!!!

Х А – в’юнець

Х В – коледж

Х Г – рейс

Х Д – рельєф

5. 1 Якщо ви вагаєтеся між 2-3 варіантами, покиньте це завдання і переходьте до наступного, але перед цим обов’язково позначте варіанти, які точно не підходять. Потім коли ви повернетеся до пропущеного завдання зі “свіжою” головою, вибирати доведеться вже з 2-3 завдань.

5. 2 Якщо ж ви знайшли той єдиний варіант, що підходить, ставте помітну позначку, щоб потім було легко і швидко переносити відповіді до бланку.

У нас переміг варіант:

+Б – жанр, забіг, лід, джміль.

 

2. Завдання після “малого” тексту.

Малий текст знаходиться, зазвичай, десь на початку тесту, і виглядає так:

Завдання після “малого” тексту

 

ПЛАН ДІЙ 2

“Як робити завдання після “малого” тексту?”

1. Уважно прочитайте завдання після тексту. Підкресліть у них ключові слова. Ці слова тримайте в голові.

У нашому прикладі ключовими є слова:

5) пунктуаційна помилка

6) просте односкладне речення

7) афоризм

2. Читайте текст. При читанні ви вже можете звертати увагу на слова і речення, що можуть бути відповідями на запитання після тексту.

Як у нашому тексті при першому прочитанні ви вже шукаєте:

– де неправильно вжито розділові знаки;

– яке речення має лише один головний член і одну граматичну основу;

– слова, що є афоризмом, а тому можуть бути взяті в лапки.

3. Виконайте завдання, на які точно знаєте правильну відповідь.

4. Перечитайте завдання, на які ви не готові відповісти після першого прочитання. Розглядайте тепер кожен варіант такого завдання.

Наприклад, у нашому тексті. Ви не змогли відразу дати відповідь на завдання 6. Розгляньте тепер окремо кожен варіант:

Простим односкладним є речення:

Х А – перше – три граматичні основи: “здається”, “спадає туман”, “ми тверезішаємо”.

Х Б – третє – двоскладне речення: “маємо ми”.

Х В – четверте – дві граматичні основи: “лишилося”, “гарантуватиме”

Г – п’яте – просте і односкладне

 

3. Завдання після “великого” тексту.

У будь-якому тесті ЗНО з української є великий текст для читання з 10 завданнями, що перевіряють навички роботи з текстом, узагальнення інформації і  розуміння питань стилістики. Нижче дивіться уривок такого тексту і декілька завдань до нього. Цифри на початку кожного абзацу означають номери рядків.

 

Завдання після “великого” тексту

 

ПЛАН ДІЙ 3

“Як робити завдання після “великого” тексту?”

1. Прочитайте заголовок тексту і прогляньте його, щоб зрозуміти про що йтиметься.

Наш текст називається «Галілео Галілей» і проглянувши навіть початок тексту розуміємо, що йтиметься про життя, біографію відомого вченого.

2. Не зупиняйтесь поки що на тексті – уважно прочитайте спочатку завдання: питання і варіанти відповідей. Підкресліть у них ключові слова і цитати з тексту, тримайте їх у голові.

Так у наведених вище завданнях ключовими є слова:

29. стильові ознаки.

30. тип мовлення.

31. «Але, кажуть, прочитавши текст свого зречення, Галілей тупнув ногою й вигукнув: «І все ж вона обертається!», роль.

32. Галілея названо Колумбом.

3. Тепер ви знайте, ЩО треба шукати у тексті. Читайте уважно текст і робіть завдання.

4. Якщо ви не змогли виконати певні завдання після першого прочитання, подивіться на питання і варіанти ще раз, знайдіть місце в тексті, де може бути відповідь, насамкінець, дійте методом «виключення».

Робіть всі 10 завдань до тексту відразу, не повертайтесь до них потім, бо згодом ви забудете, про що йшлося у тексті.

 

4. Завдання на встановлення відповідності.

Завдання на встановлення відповідності

 

ПЛАН ДІЙ 4

“Як робити завдання на встановлення відповідності?”

1. Прочитайте завдання, підкресліть у ньому ключові слова.

У нашому завданні ключове слово – антонім.

2. Згадайте правило, яке треба буде застосувати для виконання завдання.

У нашому випадку ви згадуєте, що антоніми – це слова з протилежними значеннями.

3. Прочитайте обидві колонки відповідей. Які з варіантів вам здаються найлегшими? Починайте з них і закінчуйте найважчими.

Як на мене, зрозумілими всім є слова знаходити, деградувати і компенсувати. Протилежне до знаходити – губити, деградувати – відроджуватися, компенсувати – шкодити.

4. Якщо залишається один чи два варіанти, розгляньте кожну можливу пару, і вирішіть, яка найбільш можлива («найбільш правильна», як кажуть).

У нас залишилося слово «лебедіти», що може бути незнайоме багатьом (до речі, саме тому його поставили на перше місце, щоб спантеличити вас:)). Розгляньмо можливі пари:

Лебедіти – сахатися. «Сахатися» означає «боятися», отже «лебедіти» має значити «не боятися, бути сміливим».

Лебедіти – грубіянити. У такому випадку «лебедіти» буде означати «говорити лагідно».

Що вам здається більш ймовірним? По-моєму, «лебедіти» більше звучить, як другий варіант.:)

 

*«Лебедіти» у словнику:

1) Говорити неясно, неправильно вимовляючи слова; лепетати (про дітей). || Говорити незв’язно, нерозбірливо; белькотати. || Звертатися до кого-небудь ласкавими, ніжними словами. 2) Настирливо або слізно просити; жалібно вмоляти. 3) Співати, наспівувати (звичайно жалібні мелодії).

__________________________

Обов’язково розберіться у структурі будь-якого тексту перед тим, як готуватися до нього! Результат: швидкість, якість і кругленький бал!;) Щасти!
Світлина з P/B
Share Button

Анна Огойко

Привіт! Мене звати Анна. Я викладач української мови і розробник унікальних онлайн тренінгів до ЗНО. Я склала три ЗНО на 198, 199 і 199,5 балів, мої учні складали на ≤ 200!

More Posts - Website

Follow Me:
TwitterFacebookLinkedInFlickr